ایمپلنت دندان مقابل پلهای دندانی چگونه می توانیم بدانیم چه بهتر است برای شما


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ دندانپزشکی ما خوش امدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تازه های دندان پزشکی و آدرس dentalnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 120
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 8
:: باردید دیروز : 24
:: بازدید هفته : 162
:: بازدید ماه : 158
:: بازدید سال : 1067
:: بازدید کلی : 4140

RSS

Powered By
loxblog.Com

مختصری از تحولات دندانپزشکی روز در ایران و جهان

ایمپلنت دندان مقابل پلهای دندانی چگونه می توانیم بدانیم چه بهتر است برای شما
چهار شنبه 12 تير 1398 ساعت 19:52 | بازدید : 103 | نوشته ‌شده به دست adrina | ( نظرات )

طبق گفته آکادمی دندانپزشکی ایمپلنت آمریکا

 حدود 3 میلیون نفر؛ که هر ساله 5/5 میلیون نفر در ایالات متحده، کاشت ایمپلنت دندان انجام می دهند. که حدود 500000 بیمار سالیانه رشد صعودی دارد.

ایمپلنت های دندانی شبیه به تاج های سنتی هستند، که به ریشه دندان آسیب دیده وصل می شود. اما اگر دندان طبیعی فضای کافی برای حمایت از تاج دندان نداشته باشد، یک ریشه مصنوعی به تاج متصل می شود.

کاشت ایمپلنت دندان نیازمند یک کار گروهی می باشد. که شامل سه بخش است.

مرحله اول ایمپلنت دندان

 خود ایمپلنت، یک پست تیتانیوم است، دندانپزشک آن را به فک متصل می کند. پس از قرار دادن، آن در فک و لثه به سمت پست رشد می کند. و طی فرآیند فرورفتگی به نام  osseointegration باهمدیگر ادغام می شوند. یک لنگر مقاوم و ایمن برای تاج دندان ایجاد می کند.

مرحله دوم ایمپلنت دندان

سپس، توسط دندانپزشک، یک ردیف بالای ایمپلنت قرار می دهد. آستانه از خط لثه خارج می شود، و بافت آن رشد می کند.

مرحله سوم ایمپلنت دندان

در نهایت یک متخصص پروتز دندان یک تاج دائمی را ایجاد، و توسط دندانپزشک به انتهای آن متصل می شود.

دندانپزشکان کلینیک ما می گویند:

میزان ایمپلنت هایی که ما طی 5 سال گذشته انجام داده ایم به طور قابل توجهی افزایش یافته است، که نسبت به 15 سال اول فعالیت ما، چند هزار برابر شده است. زیرا از زمانی که بیماران با ایمنی و ساختار عالی ایمپلنت دندان آشنا شده اند. منتخب های ایمپلنت های دندانی، رشد چندین برابری داشته اند.

گزارش انجمن آمریکا و درصد دریافت کنندگان ایمپلنت

طبق گزارش انجمن آمریکا و جراحان دهان و فک و صورت، 69 درصد بزرگسالان بین 35 تا 44 ساله حداقل یک دندان دائمی را به اثر یک سانحه، بیماری لثه،کانال ریشه ای شکسته یا بر اثر پوسیدگی دندان از دست داده اند و با بالا رفتن سن بزرگسالی معمولا دندان ها کاهش می یابند.

خطرات احتمالی کاشت ایمپلنت دندانی

روش AAOMS ایمپلنت های دندانی با داشتن میزان موفقیت کلی حدود 95 درصد و تقریبا 50 سال تحقیق بالینی برای حمایت از این تکنولوژی است. با این اوصاف، به دلیل اینکه ایمپلنت های دندانی نیاز به عمل جراحی دارند، خطرات و عوارضی دارند، که بستگی به میزان رعایت کردن به بهداشت دهان و دندان و میزان تجربه دنداپزشک دارد.

عفونت

 کاشت ایمپلنت دندان ممکن است موجب بروز عفونت در ناحیه کاشت شود، سبب آسیب دیدگی به دندان های مجاور یا عروق خونی شود و یا منجر به آسیب عصبی دندان شود. که می تواند دهان شما را از بین ببرد.

در صورت داشتن مشکل آلرژیک

ممکن است مشکلات آلرژیک، به علت قرار گرفتن ایمپلنت در قسمت بالای دهان شما به علت جایگذاری در قسمت بالای دهان پیش بیاید. با این حال، متخصصین ایمپلنت ما می گویند، روش قدیمی اینکه نباید ایمپلنت ها در فک بالا قرار بدهید، تقریباً از بین رفته است. و اضافه می کند: "عامل محدود کننده فک پایین عصب شماست."

طبق گفته متخصص ایمپلنت ما مشکل جایگذاری ایمپلنت در فک بالا حل شده است

این درحالی است یک دندانپزشک متبحر می تواند این عصب را تغییر دهد. متخصص ایمپلنت ما می گوید: که تنها یک بار در 21 سال فعالیت خصوصی اش این اتفاق افتاده است. اکثر بیماران از این عارضه رها شده اند.

در موارد دیگر،

استخوان به ایمپلنت تیتانیوم متصل نمی شود، که نیاز به حذف، تمیز کردن، جایگزینی و چند ماه پس از درمان دارد. سایر پروسه های ایمپلنت می توانند ثابت کنند مشکل چرخه استخوان فک و فضای لثه است. که اگر پیش بینی دقیق نباشد، منجر به ناموفق بودن ایمپلنت دندان می شود.

زمان مورد نیاز برای درمان ایمپلنت دندان در طی پروسه بهبودی

کاشت ایمپلنت اغلب در طی 2 یا 3 مرحله طول می کشد تا  کاشت یک پل،  این پروسه درمان می توان بهینه و کوتاه شود. که در این روش "Slam Dunk" در بین متخصصین ایمپلنت ما نامبرده می شود. و می گویند: " کاشت ایمپلنت ما بیشتر از 20 دقیقه طول نمی کشد تا کاشت و جایگذاری آن در فک و لثه شما پیوند بخورد. در این روش، یک سوراخ لیزری در لثه شما ایجاد می کنیم و پیچی فلزی از جنس تیتانیوم یا زیرکونیا را جایگذاری می کنیم و سپس کلاهک را روی آن قرار می دهیم . سپس دو هفته بعد از انجام کاشت ایمپنت، آنها با لثه ادغام شده و شما می توانید مانند دندانهای طبیعی خود از آنها بهرمند شوید.

در صورت نیاز به پیوند استخوان

با این حال، اگر دندان شما نیاز به استخراج فک داشته باشد، این پروسه درمان طولانی تر می شود. زیرا قبل از کاشت ایمپلنت دندان به پیوند استخوان نیاز دارید. در مقایسه، پل های سنتی می توانند در دو یا سه هفته کامل شوند.

هزینه ایمپلنت دندان در برابر پل دندانی

علاوه بر زمان صرف شده، هزینه هم می تواند تعیین کننده دیگری در انتخاب بین ایمپلنت دندان یا پل باشد.

دندانپزشکان ما می گویند: یک ایمپلنت تک، یک آستانه تمیز و یک تاج با قیمت مناسب 4000 دلار هزینه خواهد داشت. گاهی اوقات بیشتر می شود و بیمار باید انتظار داشته باشد بیشتر از این پرداخت شود.  و درصدی توسط بیمه پوشش داده می شود.

گرانترین قسمت کل کاشت پروسه ایمپلت دندان

گرانترین قسمت کاشت ایمپلت دندان، ایمپلنت آن نیست، بلکه تاج، بخشی است که به بیماران شوک برچسب می دهد. اینکه آیا شما تاج را به ایمپلنت یا ریشه دندان طبیعی پیوند می دهید، روش و قیمت به طور قابل توجهی یکسان است. با این حال، برخی از سیاست های بیمه ممکن است تاج هایی را که برای ایمپلنت اعمال می کنند را پوشش ندهند، بنابراین قبل از تصمیم گیری و انتخاب، با مشاور ایمپلنت دندان بیمه خود را چک کنید.

راهنمای آنلاین رایگان قیمت ایمپلنت

این که آیا این تاج و یا برخی از روش های پزشکی دیگر گران قیمت است، شما می توانید ببینید که چقدر باید در کتاب هیتاکر آبی هزینه می کنید. این یک راهنمای آنلاین رایگان است که محاسبه "قیمت عادلانه" براساس نظرسنجی از آنچه بسیاری از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی از شرکت های بیمه پذیرفته اند به عنوان پرداخت کامل برای یک روش خاص است.

قیمت ایمپلنت دندان بر طبق کتاب آبی نمایشگاه ملی ایمپلنت

بر طبق کتاب آبی، قیمت نمایشگاه ملی تنها تاج 886 دلار است. اگر دندانپزشک به شما یک قیمت بدهد، می توانید برآورد آبی کتاب خود را در کلینیک مشاوره دندانپزشکی مربوطه مذاکره کنید برای مقدار کمتر، یا ممکن است تصمیم بگیرید دندانپزشک دیگری را جایگذاری تاج دندان انتخاب بکنید.

سایت قیمت دهی دندان

با توجه به سایت قیمت دهی ایمپلنت دندان، اگر شما یک پل سه گانه سنتی را انتخاب کنید تا یک دندان خراب را جایگزین کند، هزینه یک پل دندان می تواند بین 2100 تا 4500 دلار تغییر کند. پل چهارگانه می تواند بین 2000 تا 12000 دلار یا بیشتر هزینه داشته باشد.

کاندیدای مناسب برای ایمپلنت های دندانی کدام هستند؟

 برای کاشت ایمپلنت دندان مصنوعی، سلامت بیمار از سن بسیار مهمتر است. از آنجا که این روش به طور موثر نیاز به بهبودی دارد، منتخب ایمپلنت دندان شامل سیگاری ها، بیماران مبتلا به سیستم ایمنی ضعیف یا بیماران مبتلا به دیابت هستند.

درحال که خوابیده اید یا هوشیار نیستید نباید کاشت انجام دهید

در حالی که خوابیده اید نباید کاشت ایمپلنت دندان انجام دهید. همچنین، جراحان دندانپزشک ما معمولا کودکان را رد می کنند، زیرا بافت لثه های آنها هنوز کامل نشده است.

بهترین منتخب دریافت ایمپلنت دندان

بهترین بیماران کسانی هستند؛ که فضای کافی در فک و لثه برای کاشت ایمپلنت دندان دارند. و این فضا قادر به حمایت از ایمپلنت باشد. برای داشتن ایمپلنت موفق، مطمئن شوید که دندانپزشک شما دندانهای مجاور شما را هم بررسی می کند. تا چگونه آنها را با یکدیگر ادغام بکند و عواملی مانند: انسداد و اینکه چگونه وضعیت فعلی دهان شما ممکن است روی ایمپلنت تاثیر بگذارد.

بیشتر ایمپلنت های دندانی لبخند کامل را میسر می کنند

در کلینیک ما دندانپزشکان، وضعیت فعلی و تاریخ بهداشت دهان و دندان بیماران را در نظر می گیرند. و می گویند: "ما تعیین می کنیم که چه ایمپلنت مناسب بیمار می باشد تا 15 سال آینده هیچ گونه مشکل نداشته باشد. و تاکید می کنیم؛ اگر کسی از دندان هایش به خوبی مراقبت نکند، کمتر از آنچه فکر می کنید عمر ایمپلنت را پایین می آورد.

توصیه کلینک ما ایمپلنت دندان است

ما توصیه می کنیم که ایمپلنت دندان را انتخاب کنید. جایگزین مناسب برای دندان های شکسته یا آلوده به دندان مجاور دندان سالم می باشد. اما ممکن است بخواهید یک پل را انتخاب بکنید، اگر کانال ریشه یا تاج دندانهای مجاور داشته باشید یا دندان های مجاور شما دچار مشکل نشده باشند.

در صورت کافی نبودن استخوان فک

اگر دچار از دست رفتن استخوان زیاد در ناحیه فک شده اید، جراح دندانپزشک شما باید یک پیوند استخوانی را برای حمایت از این منطقه قرار بدهد. برای دندانپزشکان ما، هیچ چیز مهمتر از داشتن یک استخوان خوب و بافت نرم در اطراف ایمپلنت دندان نیست. اگر شما قصد دارید یک ایمپلنت موفق برای مدت زمان طولانی داشته باشید.




:: برچسب‌ها: ایمپلنت دندان , ایمپلنت دندان اقساطی , ایمپلنت دندان شرق تهران , ایمپلنت دندان نارمک , کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان , بهترین مرکز ایمپلنت شرق تهران , ایمپلنت دندان ارزان , ایمپلنت دندان به روش دیجیتال , ایمپلنت دندان به روش جدید , ایمپلنت دندان خوب , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: